Elke verandering begint met een idee!

20 juni 2021

Elke verandering begint met een idee!

Je bent jong en je wilt wat veranderen?!  Bijvoorbeeld in de Hof van Twente moet er meer gedaan worden aan woningen of meer aandacht voor onze leefomgeving. Zie je concrete zaken die je wilt veranderen en/of heb je zelfs ideeën over hoe dit werkelijkheid kan worden? Dan doen wij hier een oproep aan jou.

De gemeenteraad neemt besluiten die invloed kunnen hebben op jouw omgeving. Je kunt als je dat wilt daar invloed op hebben door met ons na te denken wat nu niet goed gaat of beter kan. Misschien heb je al een concreet idee of heb je alleen interesse in het veranderingsproces en wil je dat eens een keer van dichtbij meemaken. Wij willen je niet alleen de mogelijkheid geven om een kijkje in de “politieke keuken” te geven maar ook mee te denken, mee te praten en mee te beslissen.

De PvdA afdeling Hof van Twente wil jouw ideeën graag samen met jou realiseren.

Hoe gaan we dat dan doen?

Gezamenlijk denken, omzetten in doen!

Na de zomervakantie eind augustus gaan we van start. Samen met één van onze PvdA-raadsleden gaan we aan de slag. Afhankelijk van de grootte van het thema kan dat één op één zijn of in groepsverband. Jij of je groepje is dan van begin tot het einde verantwoordelijk voor de keuze van het initiatief en het gehele traject. Onder dat traject vallen ook vergaderingen bijwonen, bijeenkomsten organiseren, de pers benaderen, bewoners informeren, draagvlak creëren en alle bijbehorende taken om het initiatief tot een goed einde te brengen.

Ben je tussen de 16 en 30 jaar en enthousiast geworden maar wil je eerst meer weten wat het allemaal inhoudt? Meld je dan aan vóór 1 augustus 2021 voor één van de vijf informatiesessies in Diepenheim, Goor, Bentelo/Hengevelde, Delden en Markelo.

Aanmelden voor een informatiesessie kan door een mail te sturen naar: [email protected]. Zet in deze mail jouw naam, leeftijd en voorkeurslocatie.

Zodra wij de aanmeldingen binnen hebben nemen we vóór 9 augustus contact met je op.

Graag tot ziens!

Bestuur PvdA afdeling Hof van Twente