Door Fred Rijkens op 27 april 2014

PvdA wil bevolking stem geven digitale borden

De PvdA komt in de komende raadsvergadering met een motie om het burgerpanel in te schakelen bij het besluit om over te gaan tot plaatsing van de digitale borden. In de laatste commissie fysiek bleek dat de plaatsing van de borden niet de eerder genoemde exploitatie voordelen opleveren.

Zowel D66 als de PvdA rekende voor dat het door de ondernemers berekende voordeel van 30.000,- per jaar niet juist is en dat de borden even duur of mogelijk zelfs iets duurder zijn dan de huidige voorzieningen. Nog tijdens de commissie fysiek konden raadsleden aantonen dat de gepresenteerde cijfers onvolledig waren. De PvdA wil nu de burgers betrekken bij een besluit door het Hofpanel om een standpunt te vragen. Wat ons opviel was dat op de verschillende websites van de plaatsen in de Hof de meerderheid van de mensen overal negatief reageerden stelt fractievoorzitter Fred Rijkens. Zelfs in Hengevelde waar dit plan geboren is was een meerderheid van de mensen tegen. Deze borden zijn stevig onderwerp van discussie geweest en hoewel wij niet een dergelijk enorme aanhanger zijn van burgerforums zijn we in dit geval bereid ons neer te leggen bij de uitslag. Hij wijst er ook op dat volgens deskundigen deze digitale borden hun langste tijd hebben gehad omdat we straks per plaats met een App alle informatie kunnen opvragen. Hij wijst er bovendien op dat de borden die er nu staan nog niet zijn afgeschreven waardoor we nu 40.000 Euro zo maar in het kanaal kieperen. Als de meerderheid echter voor deze borden is dan leggen we ons daarbij neer stelt hij.

Fred Rijkens

Gruttostraat 57 7471 ER Goor   foto: Jan schoneveld