1 maart 2015

PvdA trapt campagne af in Goor

PvdA Hof van Twente heeft op zaterdag 28 februari de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen afgetrapt in Goor. Gewapend met bossen rode rozen trok een enthousiaste groep, waaronder Annemieke Wissink de nummer 4 van de PvdA-lijst, door het centrum van Goor en door de Whee. Naast dat zij aandacht vroegen voor de verkiezingen, waren ze nadrukkelijk ook aanwezig om te luisteren naar de meningen van de Gorenaren.

Er waren veel positieve reacties, maar we hoorden ook verhalen van mensen die zich zorgen maken. Het is een onrustige tijd. Er verandert veel, met name in de zorg. De PvdA snapt deze zorgen. Veranderingen zijn moeilijk, maar wel nodig. Niet alleen om de zorg betaalbaar te houden, maar ook om ervoor te zorgen dat iedereen de zorg krijgt die hij of zijn nodig heeft. Niet gebaseerd op de code in iemands dossier, maar op basis van de persoonlijke mogelijkheden en beperkingen. Hiervoor is het nodig dat de zorg dichtbij geregeld wordt en niet vanuit een kantoor in Den Haag. Op de website www.pvda.nl/zorgindebuurt kun je meer lezen over de veranderingen in de zorg. Hier kun je ook je persoonlijke ervaringen delen, zodat PvdA-politici, lokaal en landelijk aan de slag kunnen om de zorg voor iedereen beter te maken.

De mensen op straat maakten zich ook zorgen over de hoge werkloosheid. Het stimuleren van de werkgelegenheid heeft voor de Overijsselse PvdA de komende 4 jaar de hoogste prioriteit. Annemieke Wissink: “De huidige coalitie van CDA, VVD, CU en SGP, heeft niets concreets gedaan aan de bestrijding van de werkloosheid, geen banenplannen, leer-werkplekken of stageplekken. Wij vinden het de hoogste tijd om hiermee aan de slag te gaan. Daar hebben wij verschillende ideeën voor. Zo willen we  bijvoorbeeld investeren in historische gebouwen en deze laten opknappen door werklozen die moeilijk aan een baan komen. Hierbij snijdt het mes aan twee kanten. Werklozen zijn aan het werk en leren een ambacht. Daarnaast knappen we mooie gebouwen op die ons Overijssel smoel geven. Ook willen we het makkelijker maken voor mensen om in Duitsland aan de slag te gaan. Daar is veel werkgelegenheid met name in de bouw, logistiek en kinderopvang.”