PvdA Hof van Twente met team van bekende en nieuwe namen richting de gemeenteraadsverkiezingen

10 december 2021

Fred Rijkens zal tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022 opnieuw de lijst van de PvdA Hof van Twente aanvoeren, dat hebben de leden van de lokale afdeling donderdag besloten. Deze taak is niet nieuw voor hem, tijdens de vorige verkiezingen was de uitslag van de PvdA succesvol onder zijn leiding. Fred is een bevlogen volksvertegenwoordiger die zich de afgelopen jaren vol passie en overtuiging heeft ingezet voor de gemeenschap. De leden zien hem dan ook graag nog een raadsperiode doorgaan. Na Fred volgt Onno Bordes uit Delden, die eveneens de afgelopen jaren hard heeft gewerkt als raadslid. Onno Bordes is nu ook fractiesecretaris van de PvdA Hof van Twente en heeft een grote deskundigheid op tal van beleidsterreinen. De top drie wordt compleet gemaakt met een andere bekende naam, raadslid Apollonia Sligman. Apollonia is een échte volksvertegenwoordiger die zich al jaren sterk maakt voor cultuur en culturele ontwikkeling in Hof van Twente. Met nieuwkomer Ellen Nijland op plek vier heeft de partij een Hof van Twentenaar in hart en nieren op haar lijst. Geboren en opgegroeid in Bentelo en al jaren woonachtig in Markelo kent ze de gemeente en haar uitdagingen door en door. Ellen is een verbinder en heeft veel kennis van onder meer woningbouw. Berucht en geroemd door zijn stukken in het Hofweekblad en Goorsnieuws staat met Carel Groothengel een kenner van de lokale politiek en gemeenschap op plek vijf van de lijst. Op de zesde plaats staat Geert-Jan Bittink, een betrokken Diepenheimer, die zich onder meer inzet voor Onder de Platanen en Diepenheim Wil Door.

Het bestuur van PvdA Hof van Twente is verheugd dat de leden het advies van lijstvolgorde unaniem hebben overgenomen.  Het is een goede mix van kandidaten. Kijkend naar onze verkiezingsprogramma sluiten deze kandidaten daar naadloos op aan.

Wij zijn blij dat er zich weer deskundige, toegankelijke en betrokken kandidaten hebben gemeld om zich de komende jaren in te zetten voor de gemeenschap.

Ook willen we dank en waardering uitspreken voor raadslid Herman Wevers, die zich voor de aankomende verkiezingen niet opnieuw verkiesbaar heeft gesteld. Het bestuur kijkt met veel plezier uit naar de komende periode en heeft vol vertrouwen in een succesvol resultaat in maart en de jaren erna.

De volledige kandidatenlijst ziet er als volgt uit:

1. Fred Rijkens (Goor)
  2. Onno Bordes (Delden)
  3. Apollonia Sligman (Goor)
  4. Ellen Nijland (Markelo)
  5. Carel Groothengel (Goor)
  6. Geert-Jan Bittink (Diepenheim)
  7. Wim Minkjan (Markelo)
  8. Sascha Koster-Hoogeveen (Delden)
  9. Marinus Aaftink (Diepenheim)
  10. Gerrit Sprokkereef (Markelo)
  11. Nel Hilbrink-Dekker (Markelo)