Door Fred Rijkens op 18 januari 2014

PvdA blij met voorstel zwerfafval College

De partij van de Arbeid in de Hof is blij met de snelle reactie van het College op het voorstel van de sociaal democraten om meer aandacht te besteden aan zwerfafval. Ambtelijk wordt er momenteel gewerkt aan een voorstel om gebruik te maken van de landelijke regeling waarbij de gemeente € 40.000,– zou kunnen ontvangen. Eerder had de PvdA hierop aangedrongen omdat deze al vier jaar bestaande regeling tot op heden niet gebruikt werd  terwijl ook hier zwerfafval een steeds groter probleem wordt.

Woordvoerder Fred Rijkens van de PvdA pleit voor een aanpak waarbij alle partijen die verantwoordelijk zijn voor het  openbare groen de handen ineen slaan. Zijn partij gaat overigens zelf het goede voorbeeld geven door de periode tot aan  de raadsverkiezingen telkens een plek in elke kern op te ruimen. Het idee is ontstaan naar aanleiding van een reactie op Deldens Nieuws waarbij iemand reageerde op het persbericht van de PvdA. Volgens Rijkens reageerde iemand op dit forum op een manier die er op neer kwam dat de PvdA zelf de handen maar eens uit de mouwen zou moeten steken. Die handschoen nemen we op stelt Rijkens  nu. Als mensen voorstellen hebben om een bepaalde plek onder handen te nemen en ze willen zelf mee doen dan houden we ons aanbevolen belooft Rijkens.

Fred Rijkens

Gruttostraat 57 7471 ER Goor   foto: Jan schoneveld