Door Nel Hilbrink op 13 juni 2013

In Memoriam Ilse Uijlenbroek

Op 31 mei 2013 overleed ons bestuurs- en fractielid Ilse Uijlenbroek op de te jonge leeftijd van 56 jaar aan een slopende ziekte. Zo kort nadat ze zelf afscheid had moeten nemen van “haar Hans”.  Op 18 april bezocht ze nog de fractievergadering, toen al doodziek maar nog niet wetend welke noodlot haar zou treffen. Eigenlijk kon ze al niet meer maar ze moest en zou nog een aantal zaken met de fractie bespreken. Twee dagen later sloeg haar mededeling dat ze niet meer lang te leven had in als een bom.

Ilse had bij alles wat ze deed een tomeloze en niet aflatende energie. Ze holde door het leven alsof ze wist dat het leven te kort voor haar zou zijn. In de fractie had ze cultuur en ondernemerschap onder haar hoede en dat deed ze met verve. Ze was trots op het feit dat ze ondernemer was en ze stond voor de belangen van ondernemers in de PvdA. Met haar gevoel voor humor bracht ze een eigenschap mee die niet per definitie vanzelfsprekend zijn in onze partij.

Met Ilse verliezen we als PvdA maar ook als “collega’s” een ontzettend enthousiast en sociaal bevlogen vrouw die op humorvolle wijze de meest spontane ideeën op tafel gooide.

In haar laatste bericht aan de buitenwereld schreef ze: “Lieve mensen. Ik slaap nu tot ik uiteindelijk over ga. Bedankt voor alle lieve berichten en wensen!”

We zullen haar ontzettend missen, vooral op de momenten dat we dat enorme enthousiasme nodig hebben waarmee alles weer in beweging komt.

Namens de Partij van de Arbeid in de Hof van Twente,

Onno Bordes, voorzitter bestuur

Fred Rijkens, fractievoorzitter

Nel Hilbrink

Burg. Korthals Alteslaan 4,  Markelo   Het bestuur van de afdeling is bereikbaar via: [email protected]

Meer over Nel Hilbrink

Waar ben je naar op zoek?