Door Nel Hilbrink op 29 november 2013

Fred Rijkens voert lijst PvdA aan

In de algemene ledenvergadering van 28 november hebben de leden van de PvdA Hof van Twente de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014 vastgesteld. Fred Rijkens is door de leden met applaus als lijsttrekker benoemd.

Tweede op de lijst is zittend raadslid Nel Hilbrink. De eerste nieuwkomer staat op plaats 3. Jos Duurland, hoefsmid en al ruime tijd betrokken schaduwfractielid, is op deze plek terug te vinden.

De definitieve kandidatenlijst ziet er als volgt uit:

1.         Fred Rijkens – Goor

2.         Nel Hilbrink – Markelo

3.         Jos Duurland – Goor

4.         Roel Bergman – Goor

5.         Arie Haanepen – Diepenheim

6.         Hamit Gögen – Goor

7.         Jan ter Avest – Delden

8.         Herman Wevers – Markelo

9.         Annemieke Wissink – Ambt Delden

10.       Peter de Bruijn – Delden

11.       Chantal Pot – Markelo

12.       Wim Minkjan – Markelo

13.       Apollonia Sligman – Goor

14.       Magda Mulder – Markelo

15.       Marinus Aaftink – Diepenheim

16.       Carel Groothengel – Goor

17.       Onno Bordes – Delden

18.       Verone de Vries – Goor

Voor mee info zie: kandidatenlijst

Fred Rijkens is erg enthousiast over de lijst: “Met deze kandidaten kijken wij met veel vertrouwen richting de verkiezingen in maart en naar de komende raadsperiode. Het is een sterk team. We gaan ons de komende tijd richten op een goede campagne, zodat we op 19 maart een fantastisch resultaat gaan halen”.

De lijst is na een goed debat ongewijzigd vastgesteld. “We hebben de conceptlijst met veel zorgvuldigheid opgesteld. Zaken die met name voor ons van belang waren zijn, persoonlijke kwaliteiten & expertise, vernieuwing en de afspiegeling van de samenleving. Het was geen eenvoudige opgave, maar we zijn met een mooie lijst gekomen. De leden hebben dit gewaardeerd door de lijst ongewijzigd vast te stellen. Hier zijn wij erg blij mee.” aldus Onno Bordes, voorzitter van de PvdA Hof van Twente.

Tijdens de vergadering is ook het verkiezingsprogramma vastgesteld, onder de titel ‘ Met elkaar, voor elkaar’ gaat de PvdA zich inzetten voor een sociale gemeente Hof van Twente. Belangrijke punten hierin zijn:

• Maatwerk: niet alleen in de uitvoering van de zorgtaken die de gemeente krijgt, maar ook in het versterken van de eigen identiteit van onze kernen.
  • Iedereen, jong, oud, rijk en arm, heeft het recht om  mee te doen aan culturele activiteiten en sport.
  • De overheid is er voor de burgers en niet andersom, initiatieven van burgers moeten beter ondersteund worden.
  • Het MKB is de banenmotor van onze gemeente en moet daarom gestimuleerd worden. Bijvoorbeeld moeten gemeentelijke opdrachten vaker lokaal terecht komen.
Nel Hilbrink

Burg. Korthals Alteslaan 4,  Markelo   Het bestuur van de afdeling is bereikbaar via: [email protected]

Meer over Nel Hilbrink