Door Fred Rijkens op 18 februari 2014

Bijeenkomst voor sport, onderwijs en burgers over Zorg

De PvdA houdt op dinsdag 25 februari a.s. in de Hagen, Stadshagen te Delden een bijeenkomst over zorg in relatie tot sport, onderwijs, mantelzorg en huisartsen. Alle inwoners, maar met name sportclubs, onderwijzers, mantelzorgers en alle andere inwoners die willen weten hoe in de toekomst de zorg er uit komt te zien zijn van harte welkom. De bijeenkomst begint om 19.30 met een inleiding van Otwin van Dijk, 2e Kamerlid voor de PvdA en voormalig wethouder zorg van de gemeente Doetinchem. Daarnaast komen bestuurders van sportclubs, huisartsen en onderwijzers aan het woord over hun inbreng in het nieuwe zorg systeem. Lokale politici wordt gevraagd te reageren op vragen die deze bestuurders hebben. De vragen zullen met name betrekking hebben op de vraag wat de lokale politiek kan doen om deze organisaties in positie te brengen om straks een deel van de zorgtaken voor hun rekening te nemen. Ook mantelzorgers komen aan het woord over de problemen die ze tegen komen bij het verlenen van zorg. Ook zij zullen de lokale politiek vragen, wat die kan betekenen voor de mantelzorgers in deze gemeente.

De organiserende PvdA wil vooral een bijeenkomst voor niet professionele zorgverleners en mantelzorgers , omdat deze mensen te weinig aan het woord komen in de lokale politiek. Gesprekspartners zijn Maarten Bomans, directeur Openbare Basisschool Azelo en Deldenerbroek, Jos Korfage, CarintReggeland Maatschappelijke Ontwikkelingen, Chantal Smit, Steunpunt Informele zorg (mantelzorg), mogelijk een huisarts en Rene van Ommen van ‘t Doesgoor uit Goor. De avond wordt geleid door Fred Rijkens van de PvdA die eerder discussieavonden leidde rond bijvoorbeeld de Provinciale Statenverkiezingen.

Fred Rijkens

Gruttostraat 57 7471 ER Goor   foto: Jan schoneveld