7 december 2017

Bekende en nieuwe gezichten op de verkiezingslijst 2018

Vanavond 7 december stelden de leden van de PvdA Hof van Twente unaniem de kandidatenlijst vast voor de Gemeenteraadsverkiezingen maart 2018.

Nummer 1 Fred Rijkens Met luid applaus werd Fred Rijkens huidig Fractievoorzitter en politiek voorman op nummer 1 verkozen. Fred is het gezicht van de PvdA in de Hof. Hij heeft een krachtig profiel en is resultaatgericht. Hij heeft echt een scherp oog voor waar de PvdA lokaal voor staat. Hij is een allrounder en een scherp debater.

Plaats 2 volgt Onno Bordes, Onno is ervaren in de partij, zowel lokaal als
gewestelijk. Hij beschikt over een breed netwerk, binnen en buiten de partij. Hij is analytisch en gedegen in zijn aanpak en heeft kennis en ervaring op diverse beleidsterreinen (waaronder financiën en het bedrijfsleven)

Plaats 3 komt Apollonia Sligman, Apollonia is zeer actief op het terrein van cultuur en onderwijs. Zij beschikt over een groot netwerk in de Hof op dit terrein. Zij is zeer betrokken en enorm gemotiveerd om zich in de komende raadsperiode in te zetten voor sociaal Hof van Twente.

Plaats 4 staat Herman Wevers Herman heeft veel politieke ervaring opgedaan als Statenlid en heeft een schat aan bestuurlijke ervaring binnen en buiten de partij. Hij is deskundig op het terrein van onderwijs in het bijzonder en sociaal beleid in het algemeen. Hij heeft strategisch inzicht en beschikt over een groot netwerk.

Plaats 5 zien we John Koster John is dit jaar lid geworden van de partij en wil graag de partij in de Hof versterken. Hij is vanuit zijn OR-werk en vakbondswerk sterk betrokken bij maatschappelijke kwesties en toont een grote inzet.

De huidige fractieleden Nel Hilbrink, Roel Bergman en Jan ter Avest hebben besloten om niet meer op een verkiesbare plek te staan voor de nieuwe verkiezingen. Nel Hilbrink is wel onze lijstduwer waarvoor we heel dankbaar zijn. Gelukkig zijn ze wel bereid om in de steunfractie plaats te nemen zodat ze met hun ervaring de nieuwe fractieleden met raad en daad  bij kunnen staan.

Overige kandidaten op de lijst

6 Carel Groothengel, Goor; 7 Hanneke Leijdekkers, Goor;  8 Marinus Aaftink, Diepenheim 9 Wim Minkjan, Markelo; 10 Annemieke Wissink ,Bentelo;

11 Ate Brunnekreef, Goor;

12 Geert Jan Bittink, Diepenheim; 13 Magda Mulder, Markelo; 14 Jan ter Avest, Delden; 15 Gerrit Sprokkereef, Markelo  16 Khalil Ridha, Markelo; 17 Wim Leetink, Goor;

18 Nel Hilbrink Markelo Lijstduwer