Door Frans Kruse op 30 november 2014

Annemieke op plek vier kandidatenlijst Provinciale Staten

Op zaterdag 29 november heeft de gewestelijke vergadering gesproken over de concept lijst voor de provinciale staten verkiezing van volgend jaar maart. Er was vooraf veel reuring over het feit dat Dick Buursink na een lange staat van dienst niet meer op de lijst staat. Dit was het gevolg van de behoefte om naast sterke kandidaten ook een stuk verjonging te realiseren.

Binnen dat profiel past Annemieke perfect, vandaar haar vierde plek. Zij heeft, ondanks dat zij pas 33 jaar is, al vele jaren ervaring binnen de PvdA. Zo is zij werkzaam geweest in Den Haag en Brussel en heeft zij afgelopen jaar 4 jaar gewerkt als raadslid voor de Hof van Twente. Ook qua studie voldoet zij perfect aan ons Overijsselse profiel met als achtergrond  landbouw, natuur en omgeving.

Samen met Annemieke waren een aantal actieve leden meegereisd naar de bijeenkomst om haar kandidatuur te steunen. Namens onze afdeling heeft Peter de Bruijn het woord gevoerd en het doet ons deugd dat de lijst uiteindelijk ongewijzigd werd aangenomen. We hebben komend jaar een goede reden om een mooie campagne te voeren, zodat de Hof van Twente goed vertegenwoordigd is in de nieuwe Provinciale Staten.

Hieronder de volledige lijst:

1 Tijs de Bree – Raalte (37)
2 Anneke Beukers – Twenterand (59)
3 Hans Nooter – Zwolle (49)
4 Annemieke Wissink – Hof van Twente (33)
5 Ben Kokkeler – Enschede (56)
6 Peter Hermans – Deventer (53)
7 Marianne van Arendonk – Deventer (43)
8 Leander Broere – Dalfsen (33)
9 Mark Paalman – Hellendoorn (29)
10 Zafer Aydogdu – Deventer (49)
11 Ans Otterloo – Olst-Wijhe (62)